For at kunne forklare helt konkret, hvor længe man kan blive ved med at foretage autogenbrug med den samme bestanddel, så er vi nødt til at tage dig gennem en produktions- og handelskæde så at sige, for at vi kan konkretisere for dig, hvordan dette kan forløbe.

Du skal dog ikke tro, at dette eksempel er facit for alle eksempler med autogenbrug, men du skal tage det som et gennemsnitligt eksempel, som man kan overføre til andre eksempler, der er mere specifikke.

Derfor tager vi ikke fat i nogen bestemt bestanddel til en bil her, men omtaler det bare som “elementet”, som du så selv kan forestille dig frem til, hvad det skal være.

Lad os derfor starte med begyndelse og sige, at dette komponent bliver laver fra en fabrik, hvor det direkte bliver indsat i en bil. Der er altså ikke tale om, at elementet bliver fremstillet som reservedel.

Dette element indgår så i bilen, hvor den kommer ny ud fra fabrikken, bliver købt og brugt på landevejene.

Går alt vel, så bliver dette element solgt sammen med bilen brugt, hvor den får en ny ejer – dette kan gentage sig over et par omgange efter, hvor god den bil er.

Senere bliver bilen så slidt og brugt, at det ikke kan svare sig at fikse den mere, da det er mere omkosteligt, end hvis man skulle hen at købe en ny bil eller en mindre brugt bil.

Men elementet i bilen virker sådan set fint nok endnu, så man tager det ud af bilen og bruger som brugt reservedel fra kroghsautogenbrug.dk, der er førende og bedst til at handle autoophug.

Senere er dette element måske så mørnet, at det ikke kan bruges mere, men så kan man altid skulle det ad og bruge det enkelte dele, hvis det er muligt.